Scrapgrejer till försäljning

söndag 1 december 2013

DT Pappersmarknad - Canvas

Hej hej,

Börjar med att önska alla en god 1:a advent!

Andra utmaningen i november som vi fick som DT för Pappersmarknad var canvas.
Det tog ett tag innan jag kom på vad jag skulle göra, men tillslut skapade jag en granskog :-)

Vikningen till granarna hittade jag i senaste numret av Inzpira.
Tavlan mäter 20x20 cm och är en canvas på träram. De gröna granarna har jag skapat av ett tunnare cardstock.
Silver granen är vikt av silverpapper som man köper i en förpackning med olika storlekar på rött, silver och "glansigt silver" papper. En rolig förpackning tycker jag och är bra att använda till julkorten bland annat, om man inte viker massa granar :-)
Den sista granen är vikt i mönsterpapper.

Bakgrunden ville jag skulle se ut som en vinternatt, där granarna står på snöiga kullar :-)
De papper jag har använt har ett mönster som känns som sammet.



Det var kul men lite klurigt att skapa en canvas, men till slut blev jag ganska nöjd ändå :-)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar