Scrapgrejer till försäljning

tisdag 26 november 2013

DT Pappersmarknad - Utmaning cellofan

Hej i vinterkylan,

Som DT hos Pappersmarknad har vi fått två utmaningar under november som vi ska skapa till. Den första är Cellofan, vilket jag tyckte var en väldigt svår utmaning.
Mina tankar var först att göra något annorlunda, men till slut blev det en presentpåse i cellofan istället.

I presentpåsen la jag några värmeljus och en tändsticksask som jag dekorerade lite med grön hologram tejp och prickig textiltejp.
Båda dessa tejper är helt underbara att arbeta med. Textiltejpen känns som en typ av textilduk man kan köpa på rulle. Tejpen är lite elastisk och ju mer du sträcker den så ser du mer av materialet under.
Hologram tejpen har ett väldigt snyggt mönster och den ser olika ut i olika vinklar, precis som hologram ska göra :-)

Presentpåsen har jag gjort själv av cellofan och lite dubbelhäftande tjep.
Till presentpåsen gjorde jag en etikett av vit cardstock som jag dekorerade med lite crispy band och textiltejp. La även till några vita blommor och röda rosor, samt skrev god jul med bling bokstäver.


Ha det bra!
Kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar