Scrapgrejer till försäljning

tisdag 24 september 2013

På dopdagen

Hej,
Idag visar jag upp ett kort jag gjort till en kollega som skulle på dop.
Kortvikningen kallas Z-vikning. Det är en enkel vikning som ändå ger en kul effekt. Tänkte ge er en kort beskrivning hur ni gör denna vikning, men utan bilder denna gång. Du viker först en dubbelvikt kortbas i den storlek du vill ha. Därefter vikar du in framsidan så att kortet nästan ser ut som ett Z, om man har lite fantasi. Sen är det bara att dekorera.
Jag tycker om att skriva namnet i kortet på den som ska döpas eller varför inte födelsedagsbarnet. Denna gång var det Eugen som skulle döpas och beställaren ville ha ett blått kort. På baksidan av kortet har jag stämplat med min personliga stämpel och även en del av samma stämpel som jag använde på framsidan. Nedan ser ni resultatet.
På dopdagen framifrån
På dopdagen öppet
På dopdagen baksidan
Ses om en vecka! :-)
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar