Scrapgrejer till försäljning

tisdag 28 maj 2013

Side Step Card för Mors dag

I söndags var det Mors dag och självklart gjorde jag ett kort till min mamma. Denna gång blev det ett Side Step Card. Det var första gången jag gjorde ett sådant kort och jag kommer garanterat att göra om det.
Vill ni göra denna kortvikning hittar ni en bra tutorial här.
Kortbasen har jag gjort i vit cardstock. När jag gjort kortbasen bestämde jag mig för att göra ett kort med himmel, gräs och en stämpel av en kvinna. När detta var bestämt gick jag igenom mina spillbitar och hittade passande papper.Morsdagkort1
Morsdagkort uppifrån
Morsdagkort sidan

Stämpeln är färglagd med Promarkers och monterad med 3D-kuddar.Stämpeln
Textstämpeln är stämplad på vit cardstock som jag sedan färgade in med Distress Ink - Fall Edition - Seedlees.Morsdag
Gräset stansade jag ut med en dies från Sixxix i grönt mönsterpapper. Himlen är blått mönsterpapper.
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar