Scrapgrejer till försäljning

onsdag 28 november 2012

Adventskalender

Nu har jag skapat en av fyra adventskalendrar som jag planerat att göra till mina söner. Tiden börjar rinna iväg och jag är osäker på om jag kommer hinna göra tre kalendrar till innan helgen...

Denna kalender är en modifierad skärfil till min Silhouette Cameo. Den mall jag hittade innehöll bara 12 stycken lådor, så jag gjorde om den så att jag fick 24 stycken istället.
Istället för att ta färdiga tändsticksaskar har jag vikt alla askar själv. Det tar några timmar att sätta ihop alla askar och sedan montera själva kalendern. Hoppas kunna göra tre till, men samtidigt hinna göra de julkort som är kvar att göra. Håll tummarna att jag hinner.

Så här blev min första adventskalender










































Sköt om er i regnet!

Kram

3 kommentarer:

  1. Vilket jobb men ack så bra de blir! ;)
    Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  2. Så fin den är! Jag fattar inte att du hinner med allt.

    Jag har också tittat på din jullykta och korgen. Vilka fina arbeten du gör. Det är riktiga konsthantverk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Irene!
      Hoppas vi kan hitta en tid i början av nästa år att ha ett "pysselpartyn" hos dig. Skulle vara så roligt att träffas och pyssla lite :-)

      Radera