Scrapgrejer till försäljning

onsdag 17 augusti 2011

Hidden-panel card

Nu var det länge sedan jag gjorde ett inlägg, så nu är det dags att lägga upp lite bilder på saker jag gjort under sommaren.

Till min mammas 65-årsdag gjorde jag detta hidden-panel-card. Det är en riktigt kul och enkel vikning, som jag säkert kommer göra fler gånger. Att de som tittar på kortet inte kan hitta den dolda mittdelen gjort det extra roligt. Flera av gästerna satt tillsammans och försökte lista ut hur jag gjort detta kort och de flesta gissade på magneter, vilket är fel fel fel. :-).

För att göra kortet använde jag min ultimate pro.





Framsidan är inte så speciell, utan ser ut som vilket kort som helst.


När man öppnar kortet ser det ut så här. Min mamma trodde att detta var allt i kortet, vilket var kul. Hon tyckte det var konstigt att vi inte skrivit något i kortet som man brukar göra :-)





När man väl hittar det dolda uppslaget ser det ut så här.







Som sagt var detta ett riktigt kul kort att göra och att se alla fundersamma personer som försökte se hur det är gjort var nästan ännu roligare.

1 kommentar:

  1. *hihi* Ja, de är härliga, de här korten! Förstår att det väckte uppmärksamhet. Jag gjorde ett till en kille som fyllde 16 och till och med han blev lite imponerad! Och att impa med ett kort till en tonårskille... *S*

    Ditt kort är superfint!!!!!

    SvaraRadera